Loading...
HOME2023-05-18T11:04:48+02:00

The economic integration of Italy with Europe and the rest of the world has been a reality for many decades and deeply influences all aspects of the economic life of the country. On this integration has been based the growth of Italy, both in the past and in recent years, also to get out of the recent international crisis. Global trade and the internationalization of production processes have supported the turnover and profits of companies in times of greatest weakness of internal demand, while ensuring at the same time an adequate level of competition.

Istituto per gli Studi di Politica Internazionale
Il quadro del commercio mondiale nel 2020

Who we are

If it is true, as stated by the Institute of International Politics, that Italy bases a large part of its economy on international trade, by analogy we can affirm that Customs Freight Forwarders play a fundamental role in the economy of the country, facing with experience, competence and professionalism the great number of problems that the Import-Export trades pose to economic operators.

UNISPED AG, international forwarding company, has been operating since 1976 in the international transport sector, responding with professionalism and abnegation to the growing demand for mobility of goods and global assistance in the management of related services.

Who we are

UNISPED AG, international forwarding company, has been operating since 1976 in the international transport sector, responding with professionalism and abnegation to the growing demand for mobility of goods and global assistance in the management of related services.

Customs Agents

(What we do)

CLICK BELOW FOR THE EU VIDEO

News

UPDATES AND INFORMATION FROM THE WORLD OF CUSTOMS AND TRANSPORT
(IT only)

July 2025

Porti europei al bivio: Bruxelles avvia la doppia strategia su scali e industria marittima

La Commissione europea ha aperto i lavori per una nuova Strategia UE sui porti e una Strategia industriale marittima: sicurezza, decarbonizzazione e digitalizzazione gli assi chiave. Cantieristica e retrofit navali riceveranno sostegno finanziario, mentre porti e operatori potranno contribuire alla consultazione pubblica fino al 28 luglio, in vista di un pacchetto legislativo nel 2026 nell'UE

June 2025

Cantieri d’Agosto: Federlogistica suona l’allarme, rischio black-out per la catena logistica

Federlogistica lancia l’allarme: i 1 200 cantieri sulla rete RFI e la chiusura estiva del nodo di Genova rischiano di bloccare il traffico merci del Nord. Senza un calendario condiviso e corridoi alternativi, fino a 10 000 TEU saranno dirottati su gomma, con picco di CO₂ e dogane in tilt. Senza programmazione l’Italia rischia un blackout logistico. Serve una cabina di regia coesa pubblico-privata

Porti Campani: crescita a due velocità nel Q1 2025, Napoli motore trainante

Porti campani Q1 2025: merci +1,1% (7,65M t) con dinamiche diverse. Napoli traina: +4,3% (4,62M t), boom crociere (previsti 2,1M pax/anno). Salerno: merci -3,4% (3,03M t), ma forte crescita passeggeri (locali +91,4%, crociere +71,9%). Per Salerno Container Terminal (SCT) gennaio positivo (+13,36%) e nuova gru in arrivo a fine 2025. Sistema portuale in consolidamento: Napoli locomotiva, Salerno punta su nicchie e potenziamento infrastrutturale per il rilancio...

Azzerare le emissioni di CO₂ nel trasporto marittimo

Il trasporto marittimo punta a zero emissioni con fuel scalabili, ammoniaca verde e blu. Global Maritime Forum stima che l’ammoniaca blu diventerà il combustibile più competitivo per le navi dal 2037. Per favorire la transizione occorrono incentivi per sviluppare le catene di valore degli e-fuel, inclusi stoccaggio e terminalizzazione, analoghi a Ferrobonus. Il quadro normativo IMO prevede sanzioni per chi non si adegua. Infrastrutture adeguate, digitalizzazione e collaborazione tra governi e industria cruciali. Occorre regolamentazione unificata per l’import-export dei carburanti alternativi...

Our services

OUR TEAM OF CUSTOMS EXPERTS CAN HELP YOU DEAL WITH THE COMPLEXITIES OF CUSTOMS CLEARANCE.

We perform the authorization tasks required by the law to obtain the release of the incoming cargo which implies the clearance of goods through the customs borders of the various states.

We collect from the competent customs authorities the necessary licenses to load an outgoing ship, a plane, a train, a road haulage, for companies that ship goods outside their business areas

We handle applications for authorizations at the offices of maritime, air and border health for the release for consumption of products of health significance

Risolviamo problemi

POSSIAMO AIUTARTI?

Go to Top